Usługi serwisu‎ > ‎

Diagnostyka MDI, Tech-2



Czy wiesz, że silnik, zawieszenie, oświetlenie, centralny zamek we współczesnych samochodach są sterowane komputerem (zamontowanym najczęściej pod maską samochodu w "czarnym pudełku")?

Czy wiesz, że jedynym rzetelnym urządzeniem do ich diagnozy jest MDI lub Tech 2?





Komputer diagnostyczny Tech-2
Komputer diagnostyczny Tech-2



Nasza oferta diagnostyki samochodowej

 

Diagnostyka

Nasza cena Zalecamy

Odczytanie kodów urządzeniem 

Tech-2 , MDI

120 zł po zapaleniu się kontrolki na desce

Odczytanie kodów błędów inne marki 


120 zł
po zapaleniu się kontrolki na desce



Jeśli zapaliła się na desce rozdzielczej Twojego samochodu taka lub podobna lampka ...
        

... może to oznaczać awarię elektroniki w samochodzie.
Zapraszamy do naszego serwisu na diagnostykę!


Nasz serwis dysponuje komputerem diagnostycznym MDI, Tech-2!
Odczytanie kodów błędów profesjonalnym urządzeniem kosztuje w naszym serwisie tylko:
MDI lub Tech-2 120 zł

Innymi słowy: jeśli falują obroty silnika, to wielokroć urządzenie MDI, Tech-2 jest niezbędne, żeby powiedzieć, co się stało. Bez Techa trzeba by eksperymentować - wymieniać po kolei podejrzane elementy silnika - do skutku. Czy stać Cię na to?







Poniższe przykłady mieliśmy w naszym warsztacie.
Czy masz podobny?
Jeśli tak, to dzwoń - pomożemy, zdiagnozujemy!



Przykład 1 - w Insignia 2.0 Turbo pana S. silnik głośno pracuje powyżej 2 tys. obr./min.

Pan S. ma Insignie z 2009 r. z silnikiem benzynowym 2-litrowym turbo 220 KM, 16-zaworowym (typu A20NHT). Silnik pracował względnie normalnie, ale tylko do ok. 2 tys. obr/min. Po przekroczeniu tych obrotów, gdy pan S. próbował na 3. biegu wyprzedzać TIR-a, silnik "buczał". Nagle tracił moc, tak jakby zupełnie odechciewało mu się pracy. Odpuszczenie pedału gazu, spadek obrotów poniżej dwóch tysięcy i znów wszystko gra.
Na oko przyczyny mogłyby być takie: uszkodzona turbosprężarka, pęknięty przewód turbo, jakiś problem z elektroniką silnika?
Wymieniać można by sporo, próbując znaleźć przyczynę głośnej pracy silnika.
Nasz technik odczytał kody usterek Insigni pana S. urządzeniem diagnostycznym. MDI sygnalizował usterkę jednego z dwóch czujników obrotów silnika, ale nie tego przy wale korbowym, lecz wyżej - drugiego czujnika przy wałku rozrządu. Ponieważ tylko jeden z czujników był zepsuty, a drugi działał poprawnie, to i silnik wciąż pracował "jakoś", tylko nie do końca dobrze. Nasz serwis szybko wymienił panu S. uszkodzony czujnik obrotów wałka rozrządu, co nie kosztowało wiele.



Przykład 2 -  Diesel pani B. ciężko odpala

Pani B. ma SAAB-a 9-3 1.9 Diesel. Ciężko zapalał SAAB klientki, dławił się, a było to szczególnie dotkliwe przy jeździe po centrum Warszawy. A gdy raz jej silnik zgasł na światłach, mogła tylko bezradnie rozłożyć ręce i uśmiechnąć się do trąbiących na nią kierowców.
Pani B. zgłosiła się do nas. Po podłączeniu do jej SAAB-a komputera diagnostycznego Tech-2 uruchomiliśmy procedurę czyszczenia filtra cząstek stałych (filtr DPF), który znajduje się w układach wydechowych niektórych silnikach Diesel.
Filtr DPF czasem się zapycha sadzą, szczególnie, gdy ktoś dużo jeździ po mieście, a prawie nie wyjeżdża w trasę. Sygnałem ostrzegawczym może być często migająca kontrolka na desce rozdzielczej - układ wydechowy próbuje się oczyścić, ale... wciąż nie ma ku temu warunków (nie ma wystarczającej ilości gorących spalin). Warto jak najszybciej udać się wtedy do serwisu, zanim konieczne stanie się kosztowne czyszczenie filtra DPF chemią lub - co gorsza - jego wymiana.


Przykład 3 - Vectra C 1.8 z 2007 r. należąca do pana K. dużo pali...


Choć akurat ten silnik do bardzo ekonomicznych nie należał, to spalanie 14 l/100 km w mieście irytowało właściciela. Zgłosił się on do nas. Jak wiadomo, każdy samochód pali wg właściciela "za dużo", tylko pan K. kiedyś spalał niecałe 12 l/setkę, jak twierdził. Przyczyn wysokiego spalania może być całe mnóstwo i tylko od praktyki mechanika zależy, czy szybko wytypuje on tę jedną jedyną. Rutynowo sprawdziliśmy opory toczenia się kół (czy hamulce stale lekko nie hamują), czystość układu dolotowego (czy nie ma gdzieś ograniczeń w przepływie powietrza do silnika), a nawet kable i świece zapłonowe.
Po podłączeniu do Vectry pana K. komputera diagnostycznego Tech-2, okazało się, że jednocześnie obie sondy lambda sygnalizują awarię. Sterownik silnika pozbawiony danych o składzie mieszanki dozował za dużo paliwa w proporcji do powietrza. Ot i przyczyna wysokiego spalania.
Gdy mamy zbyt wysokie spalanie paliwa, zawsze warto szybko jechać do serwisu, bo w przypadku awarii czujnika tlenu (sondy lambda) może stopniowo degradować się katalizator (zalewany przez niedopaloną benzynę).


Przykład 4 - Na desce rozdzielczej w Oplu Astra zapaliła się kontrolka "INSP".


Wystarczy sięgnąć do instrukcji samochodu, żeby dowiedzieć się, co oznacza lampka "INSP": udaj się do warsztatu celem wykonania przeglądu okresowego. Zatem kontrola "INSP" nie oznacza awarii samochodu, jest to informacja dla właściciela, że nadchodzi czas przeglądu. Co jednak zrobić, gdy przegląd wykonaliśmy niedawno, tylko mechanik nie wyzerował nam licznika kilometrów międzyprzeglądowych?
Techem 2 można zlikwidować niepokojącą nas kontrolkę "INSP" w sytuacji, gdy jesteśmy pewni, że nie nadszedł jeszcze termin następnego przeglądu. Kontrolka "INSP" zazwyczaj zapala się w samochodach serwisowanych przez mechanika niewyposażonego w wiedzę i narzędzia do zerowania licznika międzyprzeglądowego w komputerze samochodu. Zapraszamy zatem na zerowanie ("gaszenie") kontrolki "INSP" na desce rozdzielczej. Do następnego przeglądu!


Masz podobny przypadek?
Przyjedź do nas!
Nasz technik podłączy Tech-2 lub MDI pod Twoje auto, to tylko 120 zł, a ile czasu i nerwów zaoszczędzisz?
W tej cenie zasugerujemy, na czym polega awaria i od razu możesz zlecić jej usunięcie!
Zapraszamy!


Diagnostyka Opla Astra II przy pomocy komputera diagnostycznego Tech-2
Mechanik serwisu BM Opel, Saab, Chevrolet diagnozuje Opla przy pomocy komputera diagnostycznego Tech-2.


 
Comments