Usługi serwisu‎ > ‎

Filtr paliwa Diesle - wymiana

Jedną ze specjalizacji BM Auto Serwis Opel Saab Warszawa jest wymiana filtra paliwa w silnikach Diesla.





Oryginalny filtr paliwa GM (wkład) + jego wymiana

od 185 zł

oferta dotyczy silników Diesla 1.3,1.9, 2.0 CDTI w samochodach Opel , Chevrolet, Saab

Masz innego Diesla - np. 1,7, 2.0, 2.2, 2.5, czy 3.0? Dzwoń! Mamy te filtry!



Filtr paliwa do Opel i Saab Diesle 1.3 CDTI i 1.9 CDTI
Na zdjęciu: wkład filtra paliwa do silników Diesla 1.3 CDTI i 1.9 CDTI koncernu GM (Opel i Saab)


Oto garść pytań i odpowiedzi nt. filtra paliwa w Dieslach 1.3 i 1.9.



Dlaczego promocja jest akurat na filtr paliwa w silnikach 1.3 i 1.9 a nie do innych silników?

Diesle 1.3 CDTI i 1.9 CDTI są najczęściej spotykane w Oplach i Saabach na polskim rynku - stąd o właścicielach tych samochodów pomyśleliśmy. Ale i dla silników na ropę 1.7, 2.0, 2.2, 2.4, 2.5 i 3.0 mamy odpowiednie filtry. Zadzwoń - podamy Ci cenę - umów się! Na wymianę filtra i na inne naprawy przy okazji.


Co ile km należy wymieniać wkład filtra paliwa?

W większości samochodów koncernu GM (Opel i Saab) wkład filtra paliwa wymieniamy co 60 tys. km lub co 2 lata. Na wymianę zapraszamy do Opel Saab Serwis przy ul. Nadziei 5 (Warszawa, Ochota).


Jak często należy spuszczać wodę z puszki filtra?


Najlepiej robić to co 30 tys. km lub co rok. Oczywiście nasz serwis wymieniając wkład filtra spuści z niego przy okazji wodę.


Czy mogę sam wymienić wkład filtra paliwa w moim Dieslu?

Nie polecamy samodzielnej wymiany. Żeby dostać się do wkładu filtra paliwa, trzeba odłączyć przewody paliwa, co wymaga doświadczenia i specjalnych narzędzi. Na pewno poleje się olej napędowy. Nawet jeśli się z tym uporasz, napotkasz na problem, jak otworzyć metalową puszkę zawierającą wkład filtra paliwa. I tu znów potrzebne będzie i doświadczenie, i specjalne narzędzia. W sumie sporo można po drodze zepsuć. Zostaw to naszemu mechanikowi - zapraszamy!


Skąd się bierze woda w puszce filtra paliwa w Dieslach?

Trochę wody jest zawsze w paliwie, w baku. Na szczęście na drodze z baku do silnika olej napędowy musi przepłynąć przez filtr paliwa. A tu działa fizyka: cięższa od oleju napędowego woda nie może wydostać się z filtra i opada na jego spód. Dlatego tak ważne jest, żeby w terminie ją spuścić z obudowy filtra - inaczej w końcu wypełniłaby całą puszkę i powędrowałaby do silnika.


Czy można wymieniać filtr paliwa rzadziej niż zaleca producent?

Można, ale czy warto? Wkład filtra stopniowo zapycha się (głównie parafiną). Nie poczujesz tego... no właśnie - dopóki samochód nie zacznie tracić mocy. A może się to zdarzyć na wakacjach, z dala od domu, zimą, gdy ratujesz swój biznes przed bankructwem, gdy masz trudną sytuację rodzinną lub gdy akurat zatankujesz złej jakości olej napędowy. I wtedy nagle mogą pojawić się problemy, których źródła nawet nie będziesz upatrywał w zatkanym filtrze paliwa. Zatem zapraszamy - naprawdę nie warto oszczędzać na wymianie filtra paliwa w Dieslach!



Ropa, ropa, olej napędowy - to od jego jakości zależy jak szybko zapcha się filtr paliwa. Warto tankować ropę na sprawdzonych stacjach, chociaż różnie z tym bywa.

Comments