Usługi serwisu‎ > ‎

Serwis klimatyzacji

Masz auto z klimatyzacją? Wykonamy kompletny przegląd klimatyzacji, oczyścimy ją i odgrzybimy, a jeśli Twoja klimatyzacja będzie wymagała naprawy,to uszczelnimy ją, wymienimy przewody, naprawimy sprężarkę czy zawory serwisowe.


Używamy niemieckiego gazu R134a firmy Tengaz.

Raz na rok odgrzybiamy i regenerujemy czynnik w klimatyzacji
Nasza oferta serwisu klimatyzacji

  Nasza cena Zalecamy
Regeneracja czynnika klimatyzacji wraz z wprowadzeniem środka smarującego sprężarkę
160 zł raz na rok
Ozonowanie (odgrzybienie) klimatyzacji 40 zł raz na rok
Wymiana filtra kabiny (pyłkowego)
w zależności od modelu
raz na rok
Naprawa, uszczelnianie klimatyzacji w zależności od usterki -

Nasz ozonator do odkażania klimatyzacji.












Masz pytanie nt. klimatyzacji?
Nasi technicy odpowiedzieli poniżej na najczęściej zadawane pytania.


Skąd grzyb i bakterie w klimatyzacji?

Wyobraź sobie pozbawioną prądu i wystawioną na upał lodówkę, choćby ze śladami żywności. Po godzinie zapanowałby w niej klimat iście tropikalny (wilgoć i gorąco), po kilku godzinach zacząłby tworzyć się nieprzyjemny zapach (mnożące się bakterie, nieco później grzyb).
A takie warunki panują w klimatyzacji Twojego samochodu i to na co dzień! Z zewnątrz (ze dworu) dmucha gorące powietrze, w kanałach pod deską rozdzielczą napotyka ono na lodowaty parownik. Na parowniku zachodzi kondensacja, czyli to samo, co w upalne lato dzieje się na lodowatej puszce coli - akumulowana jest wilgoć z powietrza. Ciepło i wilgotno - idealne warunki do rozwoju grzybów i bakterii. Następstwem dopuszczenia do rozwoju klimatyzacyjnej flory i fauny jest nie tylko brzydki zapach, ale i różne awarie...


Co tak śmierdzi w klimatyzacji?


Grzyby plus bakteryjna przemiana materii. Grzyb może wyrosnąć i na samym parowniku, ale jeszcze częściej grzyb pojawia się tuż pod parownikiem, tam gdzie ścieka woda i gdzie tworzy się błotko. Im starszy i bardziej zaniedbany samochód, tym błotka może być więcej. Szczególnie dużo brudu może być w starych samochodach z klimatyzacją, ale bez filtra kabiny, gdzie gorące powietrze dostające się do parownika nie jest należycie filtrowane. Parownik działa trochę jak filtr - jest stopniowo zatykany przez kurz. A zatkany parownik to pierwsza przyczyna awarii klimatyzacji.


Dlaczego z samochodu z klimą kapie woda?

Nie jest to bynajmniej jakaś nieszczelność klimatyzacji. Ot, pod parownikiem, z którego mamy w kabinie przyjemny chłód, znajduje się miseczka-kuwetka na skraplającą się wodę, a z dna tejże miseczki rurką woda kapie sobie pod samochód. Co nie znaczy, że w miseczce nie ma już grzyba, o czym powyżej.
 

Jak sobie poradzić ze smrodem klimatyzacji?

Można ozonować, albo pryskać chemią. BM Auto Serwis proponuje ozonowanie. Pomoże na około 1 rok, w zależności od intensywności korzystania z klimatyzacji.


Jak działa ozonator?


Ozonator wytwarza ozon, czyli O3. Ozon ma silne właściwości odkażające: zabija grzyb i zarazki. Nasz technik ustawi ozonator na 30 minut, czyli przez 30 minut ozon będzie przepływał przez układ klimatyzacji twojego samochodu. W tym czasie będzie pracowała dmuchawa samochodu wsysając ozon tak, żeby przelatywał przez parownik klimatyzacji.
Ozon jest gazem niestabilnym, a więc rozpada się po pewnym czasie na cząstki tlenu.


Jeśli brzydki zapach z klimatyzacji mi nie przeszkadza, to czy mogę z nim jeździć?

Z dwóch powodów nie warto:
1. Troska o własne zdrowie - bakterie dmuchają Ci prosto w twarz. Mogą wywołać różne choroby zapalne, jak sepsa, zapalenie opon mózgowych, zapalenie mięśnia sercowego, czy skóry, Objawy tych chorób pojawią się zwykle z opóźnieniem, i niejeden lekarz nie skojarzy ich z zanieczyszczoną klimatyzacją. Możesz leczyć groźną chorobę i dalej przebywać w źródle zakażenia, czyli własnym samochodzie.
2. Zatkany, zagrzybiony parownik zmniejsza trwałość klimatyzacji.


Jak niby brud na parowniku klimatyzacji może ją zepsuć?

Pomyśl tylko: Włączasz farelkę i jednocześnie przysłaniasz ją kawałkiem blachy. Co się dzieje? Żeby nagrzać pomieszczenie do np. 20 st. C farelka będzie pracować dwie godziny zamiast jednej. Do tego temperatura pracy farelki będzie wyższa niż być powinna. Jak to wszystko wpłynie na trwałość wentylatora farelki, jego łożysk, szczotek, itp.?
Bardzo podobnie jest z klimatyzacją. I ona ma element mechaniczny, czyli sprężarkę, która będzie musiała po prostu częściej się załączać, żeby utrzymać przyjemny klimat w kabinie. Częstsze załączanie to nie tylko wzrost zużycia paliwa, ale też łożysk i uszczelnień sprężarki. Zamiast 10 lat, sprężarka wytrzyma pięć.


Komary, muchy, osy na skraplaczu...

Na ukrytym pod deską rozdzielczą, zimnym i wilgotnym parowniku może rozwinąć się grzyb i bakterie. A co z drugim "końcem" obiegu klimatyzacji, czyli skraplaczem? Zwykle umieszczony tuż przy chłodnicy silnika, skraplacz jest prawdziwym pogromcą drogowej fauny, czyli wszelkich much, chrząszczy  i komarów. Trafiając z dużą prędkością na gorący skraplacz owady giną, zatykając skraplacz, przez który stopniowo przelatuje coraz mniej powietrza a więc i coraz gorzej odprowadza on ciepło z układu klimatyzacji. Zapchany skraplacz nie wpływa bezpośrednio na stan zdrowia podróżujących samochodem, ale na stan portfela kierowcy już tak. Zwiększone zużycie paliwa i krótszy czas bezawaryjnej pracy klimatyzacji - oto skutki zapchania skraplacza.

Nasz serwis przy przeglądzie klimatyzacji sprawdzi stan skraplacza w Twoim samochodzie. Czasem żeby się do niego dostać trzeba co nieco zdemontować, np. atrapę chłodnicy.


Po co wymieniać czynnik chłodzący?

Chodzi bardziej o regenerację starego czynnika i uzupełnienie jego poziomu. Bo czynnik stopniowo ucieka, nawet ze sprawnej klimatyzacji. Mniej czynnika to mniejsza wydajność klimatyzacji (wzrost zużycia paliwa, spadek trwałości sprężarki). Przy dużym ubytku czynnika, klimatyzacja w ogóle przestaje chłodzić. Ponadto wraz z czynnikiem dodajemy do klimatyzacji środek smarujący, który smaruje sprężarkę.

Nasz serwis stosuje gaz R134a firmy Tengaz. Jest to gaz produkcji niemieckiej.
Znalazłeś tanią regenerację czynnika w innym serwisie? Sprawdź, czy nie na chińskim gazie.



Zapraszamy!

Klimatyzacja śmierdzi? Oczyścimy, odgrzybimy!
Klimatyzacja nie działa? Uszczelnimy układ, uzupełnimy czynnik!
Klimatyzacja słabo działa? Oczyścimy parownik i skraplacz + zregenerujemy czynnik!


Technik regeneruje czynnik w klimatyzacji Opla Zafira A
Nasz technik regeneruje czynnik w klimatyzacji Opla Zafira przy pomocy nowoczesnej stacji do obsługi i regeneracji układów klimatyzacji Texa Konfort 605E.


Comments